Morgontrött!

Idag har jag äntligen min lediga dag!
Så skönt då man kan göra precis det som faller en in med vissa begränsningar..

Tanken är att jag ska städa om en stund när andan faller på men ljust nu känns det allmänt tungt att bara tänka på det..
Sedan ska det lagas mat tror jag... Tacos?

Smilla vaknade som vanligt på sin pigga sida idag vid kl  7:30, var bara å stiga upp.
Önskar att den där pigga biten kunde smitta av sig.. Någon som har några bra tipps för hur man glatt skall hoppa ur sängen på morgonen?

Googlade på ämnet och hittade passande notisen:
Något för dig som är morgontrött...

Tydligen kan man väja om man vill vakna med ett vrål som ej tystnar eller fågelkvitter... Undrar vad man väljer...?

Metro Teknik rapporterade om några nya finurliga nyheter för hur vi morgontrötta personer ska få ett förenklat uppvaknande.

Metro Tekniks testpanel provade tre olika alternativ:

  • En gryningssimulator från Philips där principen är att ljuset i rummet ökar i styrka med början en halvtimme före väckning, och som larmsingnal finns olika ljud, bland annat det vanliga pipet, men bl.a. även fåglar och grodor...
  • En svävande larmklocka där en del av klockan svävar iväg, med ett ljud utan like, där man måste fånga in det flygande eländet och sätta tillbaka den i basenheten innan larmet slutar...
  • En klocka med hjul som efter första snoozen gör allt för att gömma sig och föra ett oväsen på rätt nivå ... även här gäller det att finga in den tvåhjulade klockan innan man får tyst på den..

M och jag har tittat på den där Philips wakeuplight, ganska dyr dock... Sedan måste nog båda upp vid samma tillfälle...

Någon som hört talas om något annat, någon vitamin?


Kommentarer
Postat av: Fia

Hittade allt din blogg :) Kul att läsa lite nya bloggar. Allt bra hoppas jag? /Fia

2009-02-18 @ 19:57:41
URL: http://flisanfisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0