Trädgårdsarbete

Så här på våren är det ju lite man bör göra i trädgården...
Klippa fruktträden...
Så nya blommor, grönsaker och bär...
Och snart börjar arbetet med ogräset, klippa gräsmattan osv....

Idag har jag betat av våra två äppelträd  i alla fall! Få se om jag orkar ta mig an plommonträdet lite senare...
Inte säker på att jag klippt på rätt sett, men nu är de i alla fall klippta!
Är det någon som vet hur man skall klippa träden så är förslag altid välkommna!

Så här blev sommaräppelträdet:



Som tur är så har jag två hundar som älskar att hjälpa till så de hjälpte mig att strö grenarna över precis hela baksidan, i stället för i den hög där jag kastade dem.
Hur skulle jag klara mig utan dem?





Dessutom tyckte Smillan att det var dags att luckra upp jorden i min pallkrage så att vi kan så nya frön där...
Min vita hund var inte vit efter det..!



Men som grannen uttryckte det:
"De skall också känna av att det är vår..." )

På tal om Vår så hittade jag dessutom utslagna krokusar i vår rabatt på baksidan! Är så fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0